מה חשוב לבדוק לפני בניית דק עץ?

בניית דקים מעץ
מאי 5, 2023 0 Comments

דק הוא דרך מצוינת להוסיף ערך לבית שלך. זו גם השקעה טובה מבחינת יופי, נוחות ונוחות. הנה כמה טיפים לבניית דקים מעץ שיחזיק מעמד לאורך שנים ויהפוך לחלק חשוב מהבית שלכם.

מה לקחת בחשבון כשבונים דק מעץ?

מה גודל הדק שלך?

איזו צורה יש לו?

היכן תבנה את דק העץ שלך?

באיזה חומר אתה מתכוון להשתמש עבור לוחות הדק, כגון ארז או אורן (כך גם לגבי חומרים אחרים כגון מרוכבים)?

איזה ערכת צבעים אתה רוצה לדק העץ החדש שלך? זה חשוב לא רק בגלל שהוא יכול לשמש כתכונה אסתטית אלא גם בגלל שצבעים מסוימים יכולים לגרום לחלל למראה תפל אחרת להיראות טוב יותר מאחרים!

באיזה סוג תאורה תשתמש? איזה מעקה אתה רוצה? האם זה יהיה מוצק עם אדניות או פתוח עם לוחות סריג? כמה גבוה צריך להגיע הדק שלך מהקרקע?

כאשר אתם מתכננים את הדק שלכם, חשוב לשקול את כל השאלות הללו לפני תחילת הבנייה. אם אתה בונה דק עץ מאפס, זה יכול להיות מפתה פשוט להתחיל להכות על כמה לוחות ולקוות לטוב… אבל אם אתה רוצה שהדק שלך ייראה טוב, זו לא הדרך לעשות את זה! אז קח קצת פסק זמן וודא שהכל מתוכנן היטב לפני תחילת העבודה על דק העץ החדש שלך.

אם אתה עובד עם חברה שמתמחה בבניית משטחי עץ, אז היא יכולה לעזור לך לתכנן הכל. הם יוכלו לתת לך עצות לגבי החומרים הטובים ביותר עבור האזור שלך וכמה זה יעלה לבנות אחד!

מהם השלבים לבניית דק עץ?

השלב הראשון בבניית דק עץ הוא הכנת הקרקע. תצטרך לחפור חורים עבור העמודים, הקורות ולוחות הדק. הגודל של החורים האלה יהיה תלוי באיזה סוג של עמוד אתה משתמש (ראה להלן).

לאחר מכן, תצטרך למדוד ולסמן לאן ילכו קורות התמיכה שלך כך שהן יישורו זו לזו כשהן נפגשות בפינות או בנקודות אחרות שבהן שתי קורות נפגשות. לאחר מכן השתמש בכף או באת כדי לחפור מספיק לכלוך מתחת לנקודות המסומנות, כך שיהיה מספיק מקום לבסיסי שתי הקורות (החלק שיושב שטוח על גבי הקרקע) מבלי לפגוע בסלע או בטון מוצק מתחתיהם.

ברגע שכל ארבעת העמודים נמצאים במקומם כשהבסיסים שלהם עדיין צמודים זה לזה בצורה שווה ככל האפשר בתוך החורים המתאימים (זה עשוי לדרוש הקשה קלה עם פטיש), קדימה, חבר אותם יחד באמצעות ברגים לאחור – סוג של בורג ארוך נוצר במיוחד עבור חיבור מוצרי עץ יחד – או ברגים אם אין פיגורים זמינים במקום בו אתה גר.* ודא שכל חיבור יוצר זוויות של 90 מעלות בין הקצה העליון של עמוד אחד/מעקות צד/וכו' עם הקצה התחתון של עמוד אחר/מעקות תחתונים/ וכו'.* השתמש תמיד בחומרת פלדה מגולוונת מכיוון שעמידותה בפני קורוזיה מפחיתה את הסיכוי שחלופות לא מגולוונות כגון פליז ייפגעו מחשיפה למים מלוחים לאורך זמן.

לתכונות הקורוזביות של מי מלח והאטמוספרה בכלל. זכור כי פלדה מגולוונת אינה בהכרח יקרה יותר מסוגי חומרה אחרים, במיוחד אם אתה קונה אותה מחנות קופסאות גדולה כמו הום דיפו או לואו'ס – ההבדל יהיה זניח אלא אם כן אתה קונה רק כמה פריטים בכל פעם.

איזה עץ מתאים לבניית דק?

דק עץ הוא בחירה מצוינת עבור כל בעל בית שרוצה להוסיף ערך ויופי לביתו. מרפסי עץ עמידים וקלים לתחזוקה, מה שהופך אותם למושלמים לשימוש על ידי משפחות עם ילדים או חיות מחמד. הם גם בטוחים יותר מלוח בטון, מה שהופך אותם לאידיאליים לילדים שאוהבים לשחק בחוץ.

מרפסי עץ טובים גם לבריאות – הם מספקים צל מהשמש בימי הקיץ החמים, ועוזרים לבעלי בתים להישאר קרירים בחום מבלי להפעיל את יחידת המיזוג שלהם (מה שחוסך כסף). משטחי עץ גם משפרים את איכות האוויר על ידי סינון חלקיקי אבק מהאוויר לפני שהם נכנסים לביתך דרך חלונות או דלתות פתוחות!

סיכום

מרפסות עץ נהדרות עבור כל בעל בית שרוצה להוסיף מקום נוסף לביתו. הם מקום נהדר להירגע בו וליהנות בחוץ, בנוסף הם יוסיפו ערך לנכס שלך כשמגיע הזמן למכור. אם אתה מתכנן לבנות אחד בעצמך, הקפד לבצע את השלבים הבאים כדי שהכל יעבור חלק!