מהן קורות עץ לאדניות ואדני רכבת?

אדני רכבת, יצירה ועץ
מאי 15, 2023 0 Comments

קורות עץ לאדניות ואדני רכבת מוסיפים יופי כפרי לכל פרויקט גינון, כגון מדרגות, קירות תמך, קופסאות פרחים או גבולות.

חותכים חתיכות עץ עבות לצורות שונות, כגון מתומנים ועיצובים מעגליים. אתה יכול לעשות זאת באופן ידני, או להשתמש במסור זווית.

איזה סוג עץ משמש לאדני רכבת?

אדני רכבת הם מרכיב חיוני של מסילות ברזל, המספקים תמיכה תוך הפחתת חלק מההשפעה של רכבות שעוברות עליהם. עשויים מסוגים שונים של עץ ומטופלים בחומרים משמרים להגנה מפני ריקבון או נגיעות חרקים, אדני רכבת עוזרים לשמור על שלמות המסילה ולספוג חלק מהשפעתו בעת מעבר מעליהם.

אלון הוא החומר המועדף לאדני רכבת בשל חוזקו. אלון יכול לעמוד ברכבות של 100 טון שעוברות עליו מדי יום בקלות מבלי להיכנע ללחץ או לבלאי, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת.

אף על פי שאלון נותר החומר המועדף לאדני רכבת, ניתן להשתמש גם במיני עץ קשה אחרים כמו דובדבן, ערמון, בוקיצה, רוש, היקורי ואגוז.

אדני רכבת מעץ קשה מגיעים במגוון מונובלוק (חתיכת עץ אחת) או דו-בלוק, המורכבים משני תומכי רכבת בטון המחוברים יחד עם מוטות פלדה. קשרים חד-בלוקיים מציעים התנגדות צדדית מעולה מאשר בלוקים בודדים, אך נוטים להיות יקרים יותר וכבדים יותר; בנוסף, כוח הפיתול שלהם עשוי לגדול יותר מזה שחווה קשרים דו-בלוקיים המובילים לסיכון מוגבר לנזק במרכז.

ניתן להגן על קשרי עץ מפני בלאי על ידי טבילה בקריאוזוט, חומר משמר על בסיס שמן, כדי לשמר אותם זמן רב יותר. קריאוזוט משמש כחומר סיכה בין העניבה העץ לבין לוח הפלדה המחבר אותו למסלול, עוזר להפחית את החיכוך ולעצור אותו מתנגש בחתכי קרוסטי או חותך בהם, ובכך שומר על מחזור חייהם ללא הפרעה.

אדני רכבת בטון הפכו נפוצים יותר כחלופה לאדני רכבת מעץ מסיבות שונות, שכן ייצורם יכול להיות לעתים קרובות זול יותר וקל יותר; עם זאת, עבודה עם אדני רכבת בטון עשויה להיות מאתגרת.

אדני בטון דורשים יותר אנרגיה לייצור מאשר אלה מעץ, מה שמוביל לעלייה בפליטת גזי החממה – מה שמוביל חלק מהמבקרים למסקנה שהם לא ידידותיים לסביבה.

רוברט קרופורד מאוניברסיטת מלבורן ערך ניתוח מחזור חיים מרשים שהפגין אדני רכבת בטון הניבו שישית מפליטת גזי החממה המיוצרים על ידי עץ – מה שהופך אותם לא רק ליקרים פחות אלא גם פחות מזיקים לסביבה. זה מוכיח שהם טובים יותר מבחינה סביבתית.

איך משתמשים באדני רכבת לגינון?

קורות עץ לאדניות ואדני רכבת יכולים להוסיף קסם כפרי ואופי לחצר או לגינה שלך תוך היותם אפשרויות חסכוניות לבניית קירות תמך ועיצוב נוף.

אדני רכבת, יצירה ועץ הם חזקים, יציבים ועמידים לאורך זמן-איכויות ההופכות אותם לבחירה מצוינת לפרויקטים של גינון החל מקצוות וגבולות מיטה, אדניות, שבילים ופטיו ועד דקים ופטיו ופרגולות שאפתניים עוד יותר.

קשרים קולחים או עץ רך או עץ חדש מגיעים בגדלים שונים כדי להתאים לכל ערכת עיצוב בחצר האחורית, בעוד מראה שחוק מסורתי מביא קסם כפרי לכל ערכת עיצוב.

אדני רכבת רבים טופלו במקור עם קריאוזוט, אך נוהג זה אינו מותר יותר לשימוש ביתי מכיוון שהוא מהווה סיכונים בריאותיים ופוגע בסביבה. אם ברצונך להשתמש באדני רכבת למטרות גינון, בחר בזני עץ קשה או עץ רך ללא קריאוזוט לעמידות מקסימלית ולקיימות.

התקנת אבני ריצוף או בלוקים עשוי להיות גם בחירה אטרקטיבית, להיות פשוט להגדיר מגיע בצבעים שונים; עם זאת, הם עשויים להוכיח יקר יותר מאשר קשרים הרכבת.

אם אתה מחפש פתרון עניבת רכבת נוף חסכוני, שקול לבחור חול או חצץ במקום. שני החומרים הרבה יותר פשוטים לתחזוקה מאשר עצים קשים תוך הוספת יופי טבעי לכל חצר אחורית או גינה.

השתמש במרצפות או לבנים כדי לבנות קיר תמך לגישה חלופית המשלבת אלמנטים טבעיים ועדיין מעניקה לחצר שלך אסתטיקה מודרנית.

לפני שמתחילים לבנות קיר תמך, חיוני שתחליט כמה גבוה אתה רוצה אותו. זה יקבע את מספר הקשרים הנדרשים.

לאחר שהעצים הונחו, קדחו את הסיכות עמוק ככל האפשר בכל עניבה ומלאו את גבם בחצץ לפני שאתם מהדקים אותו-חזרו על כך עד שהגיע לגובה הקשרים הרצוי.

כמה זמן יחזיקו אדני רכבת באדמה?

בעת תכנון פרויקט הגינון כדאי לעשות שימוש באדני רכבת, עובדות מסוימות יש להבין מראש. אלה כוללים כמה זמן הם יחזיקו מעמד באדמה, שיטת ההגנה הטובה ביותר שלהם ואיזה סוג עץ מתאים ביותר למטרות גינון.

אדני רכבת מגיעים בכל הצורות, כולל עץ סידר, עץ אדום ועץ מטופל בלחץ (מקור). האפשרויות העמידות ביותר כוללות ארז, סקויה ועץ שטופל בלחץ-הם גם קלים יותר לעבודה מאשר אפשרויות לא מטופלות ובמחיר סביר יותר מעמיתיהם הלא מטופלים.

אדני רכבת בדרך כלל נמשך עשרות שנים כאשר הוא מותקן כראוי ומטופל בכימיקלים מתאימים; עם זאת, הם עלולים להידרדר במהירות באזורים עם הרבה גשם.

אדני רכבת בדרך כלל יחזיק מעמד בין שנה לחמש שנים בהתאם לגורמים שונים, כולל הרכבם (סוג העץ ושיטת ההתקנה) ותכולת לחות הקרקע. מחסום מים או ציפויים חסינים למים יכולים להאריך את חייהם באופן משמעותי; בנוסף, צבע או חומרי איטום אחרים יכולים לעזור לאיטום להאריך אותם עוד יותר.

מחוץ לעצות אלה, יש להתקין עץ נוף באזורים שמקבלים משקעים מינימליים או לחות כבדה, כדי להפחית את הסיכון שלהם להירקב. אמנם זה ישנה אם התנאים באזור שלך ישתנו באופן בלתי צפוי.

כמו בכל חומר בנייה, יש להגן על עץ מפני חרקים ומזיקים שעלולים לתקוף אותו. חרקים יכולים לצרוך סיבי גרגר עץ במהירות גרימת התמוטטות נוספת. אם מזיקים הם בעיה לשקול החלפת עץ הגינון קורות עבור עץ פלסטיק או לוחות הסיפון מרוכבים כמו קורות הגינון במקום.

בחר עצים המיועדים למגע עם הקרקע, מה שאומר שהם טופלו כדי לעמוד בפני ריקבון ונזקים אחרים מלחות הקרקע, כולל טיפולים כמו ארסנט נחושת כרומט או כימיקלים אחרים המספקים הגנה יעילה מפני ריקבון וחרקים.

טיפולים כימיים נוטים להיות רעילים לצמחים, מה שהופך אותם לא מתאימים לשימוש בגינה. יתר על כן, כימיקלים אלה עשויים לחסום חלקים שונים של צמחים, מה שמוביל לירידה בפוטוסינתזה ובעיות בריאות צמחים.

לכל מי שאינו בטוח כיצד להשתמש באדני רכבת או בקורות גינון אחרים, מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע. הם יידעו אילו סוגי עץ בטוחים לגינון וכן יספקו טיפים להתקנה יעילים. יתר על כן, הם יכולים לעזור לעצב עיצוב נוף אסתטי אשר יעמוד זמן בעת היותו נעים לשכנים.