כיצד למנוע רטיבות בבית?

ינואר 22, 2023 0 Comments

בין אם אתם מתכננים שיפוץ בית או רק עוברים דירה, אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מונעים מלחות להיכנס פנימה. זה אומר לבצע בדיקת רטיבות לפני שמתחילים ולוודא שאתם משתמשים במערכת אוורור איכותית. לשמור על הבית קריר.

בדיקת מומחה תעזור לך


בדיקה של מומחה לחות בביתך תהיה רעיון טוב. הם יכולים לזהות את הגורם לבעיה ולהמליץ על פתרון. זה יכול למנוע בעיות ונזקים עתידיים.

תהיה להם גישה לחומרים ולציוד בסטנדרטים בתעשייה. הם יכולים גם לספק פתרון לטווח ארוך. מומחה לחות לא ימליץ על עבודה מיותרת.

בדיקת מומחה היא רעיון טוב מדי שנה. זה יעזור לשמור על הבית שלך במצב טיפ-טופ. הם גם יוכלו לספר לך על כל בעיה בחלל הזחילה שלך.

ייתכן שיהיה עליך להתקין קורס הוכחת רטיבות בנכס שלך. זהו ממברנה דקה המונחת לאורך החלק התחתון של הקיר החיצוני שלך. הרעיון הוא למנוע ממי התהום להיספג באדמה.

אולי כדאי גם לשקול להחזיק מסיר לחות. מדובר במכשיר השואב אוויר לח ומחליף אותו באוויר יבש מסונן. אם אין לך אחד, אולי תוכל לקנות אחד מחנות עשה זאת בעצמך.

רעיון טוב נוסף הוא להתקין מאוורר חולץ. זה יכול לעזור לנקות את העיבוי שקשור לעתים קרובות לרטיבות.

חלק מהבתים מאווררים גרוע מאוד ויהיו להם בעיות עיבוי. ניתן לשפר את האוורור על ידי פתיחת חלונות בעת בישול ופינוי החלונות.

רטיבות בקירות הבית או ברצפה


קירות לחים בבית אינם רק לא היגייניים אלא גם עלולים לגרום לנזק מבני חמור. מלבד זאת, לחות יכולה להשפיע על הבריאות שלך. זו הסיבה שחשוב לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים כדי למנוע זאת.

הצעד הראשון להילחם בלחות הוא לבדוק אם הבית שלכם מאוורר כראוי. הסיבה לכך היא חוסר אוורור יכול להוביל לאווירה לחה בתוך הבית שלך. אתה יכול גם להשתמש במאווררי פליטה כדי להסיר לחות מהמטבח ומחדרי האמבטיה שלך.

שיטה נוספת להילחם בלחות היא להוסיף קצף בידוד בעל הרחבה גבוהה לקיר שלך. זה פתרון טוב למי שלא רוצה להוריד קיר.

ישנן גם אפשרויות נוספות, כמו איטום רווחים סביב חלונות באמצעות חומרי איטום סיליקון. אלה נהדרים לאיטום סדקים קטנים או חריצים שעלולים לאפשר למים לדלוף פנימה.

עם זאת, לעתים קרובות ניתן לפתור בעיות אלו ללא עזרת ציירים מקצועיים. אם הגג שלך דולף, אתה יכול לתקן אותו על ידי הוספת שכבת חומר איטום. אתה יכול גם לדוש מחדש את החיבורים על האריחים שלך כדי להפוך אותם אטומים למים.

טכניקה מתקדמת יותר להילחם בלחות היא התקנת מיכלי מים תת קרקעיים. אלה מכילים תערובת של מים ותרכובות כימיות היוצרות מחסום דוחה מים.

בדיקת רטיבות לפני שיפוץ


קבלת בדיקת רטיבות מדויקת לפני שיפוץ למניעת רטיבות בבית יכולה לחסוך לכם כסף ועיכובים. מודד מוסמך יזהה את הבעיה ויציע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

הלחות העולה נגרמת על ידי מי התהום העוברים כלפי מעלה דרך חומרי בניין נקבוביים. זה דומה לשמן שעובר מעלה דרך פתיל במנורה. זה יכול לגרום לטיח מתפורר ולצבע מבעבע.

עובש יכול גם לגרום לבעיות בריאותיות. כמות החשיפה תלויה במיקום ובסוג המבנה.

עובש בתוך הבית עשוי להיות גורם סיכון לאסטמה וצפצופים. מידת החשיפה תלויה בסוג הסביבה ובמרכיבים המבניים של התבנית.

הסיבה השכיחה ביותר לרטיבות היא אוורור לקוי. חדרי אמבטיה, מרתפים וחללי זחילה רגישים במיוחד לבעיות רטיבות. בנוסף, יכולה להיווצר רטיבות באזורים אחרים בבית.

חשוב לסלק רטיבות כדי למנוע בעיות בריאותיות ונזקים מבניים. שמירה על חום הבית, הוספת אוורור ושימוש בבידוד מומחה הם דרכים להילחם ברטיבות.

קיימות מספר בדיקות יעילות למדידת לחות על סוגים שונים של חומרים. האגודה האמריקאית לחומרי בדיקה (ASTM) פרסמה מדריך לבקרת לחות בבניינים. ניתן להשתמש במד לחות ללא סיכות כדי לבדוק קטעים גדולים יותר של בטון. עם זאת, גרירת לוח הסריקה על פני הבטון עלולה לפגוע ברמת הדיוק