ייבוש תת רצפתי

ייבוש תת רצפתי
מאי 4, 2023 0 Comments

מערכת אספקת המים היא היבט מכריע בכל בית, אך היא עלולה לגרום לבעיות כאשר מכשירי מים או מזגנים מתפקדים, אינסטלציה נשחקת או מי גשמים מחלחלים למצע החול או השומשום מתחת לריצוף ומעלה הקירות (המכונה לחות עלווה).

זה יכול להוביל הצטברות של לחות, אשר לא רק משפיע על המראה האסתטי של הקירות והתקרה, אלא גם חודר התשתית של הבניין, להחליש בלוקים שלה, בטון, ברזל, ובכך להפחית את שלמותה המבנית. יתר על כן, התפתחות עובש עקב הלחות עלולה להוות סכנה בריאותית חמורה לתושבים, ולגרום לבעיות נשימה, אלרגיות בעור ואפילו נזק נוירולוגי או מוות במקרים קיצוניים.

לכן, חובה להתייחס לנושא הלחות במבנה על ידי שימוש בשירותי ייבוש תת רצפתי לקידום סביבת מגורים בריאה.

מהו ייבוש תת רצפתי?

ייבוש תת רצפתי הוא שיטה לייבוש רצפות בבניין. שיטה זו כוללת שימוש במגב או מטלית לחה כדי לנגב עודפי מים ממשטח הרצפה, אשר נספגים לאחר מכן בחומר הריצוף. זה מונע צמיחת עובש וטחב על פני השטח, כמו גם פגיעה בחומר עצמו לאורך זמן עקב חשיפה ממושכת ללחות (כגון עץ).

מדוע יש צורך בייבוש תת רצפתי?

עובדה היא כי נזק לחות יכול להיות הסוג היקר ביותר של נזק לבית או לבניין שלך. הסיבות ברורות:

זה גורם עובש וטחב, אשר יכול להוביל לבעיות בריאות לך ולמשפחתך.

זה פוגע בחומרי ריצוף כמו עץ, אריחים ולמינציה-ואפילו רצפות משנה מתחת לחומרים האלה!

זה פוגע במבני בניין על ידי גרימת ריקבון בקורות עץ וקורות; פיצוח קיר גבס; פיתוחים מעוותים; רכיבי מתכת מחלידים כגון מסמרים או ברגים; נפיחות ברצפות עץ עקב ספיגת לחות מלמטה (זה יכול לגרום להתכווצות); החלשת דבקים המשמשים להתקנת רצפות למינציה/עץ…הרשימה עוד ארוכה!

כיצד פועל ייבוש תת רצפתי?

ייבוש תת רצפתי הוא שיטה להסרת לחות מהאוויר. זה עובד על ידי העברת אוויר חם על פני השטח ואיסוף כל עיבוי שנוצר עליו, ואז ניתן לנקז אותו.

מערכות ייבוש תת רצפתי מורכבות משני מרכיבים עיקריים:

מסיר לחות (הידוע גם בשם משאבת חום) משתמש בחשמל כדי לחמם את האוויר בתוך הבית שלך, ומחמם אותו עד 60 מעלות צלזיוס (140 ש " פ). זה מחמם כל טיפות מים באוויר עד שהם מתאדים לאדים-וואלה! יש לך אוויר יבש שוב!

חולץ מים חמים מנצל את התהליך הזה על ידי שימוש במאוורר פליטה עם צינורות המובילים מחוץ לבית שלך; זה יוצר לחץ שלילי בחלל עליית הגג שלך כך שאוויר חם מלא לחות עובר דרך הצינורות האלה ונשאב החוצה דרך פתחי אוורור המוצבים בנקודות שונות סביב היקף הבית שלך בדרך של כוח משיכה (אתה יודע איך מצננים עובדים? אותו עיקרון כאן).

ייבוש תת רצפתי הוא דרך מצוינת לייבש את הבגדים. זה יעיל יותר באנרגיה מאשר מייבשים קונבנציונליים ומשתמש בפחות מים מאשר מתלים תלויים. יש לו גם את היתרון הנוסף של היכולת להשתמש בחום מהתנור שלך במהלך חודשים קרים יותר כאשר ייבוש בחוץ אינו אפשרי.

לפרטים בנושא, לחצו על הקישור: https://d-alon.co.il/%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%9D/%D7%99%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9-%D7%AA%D7%AA-%D7%A8%D7%A6%D7%A4%D7%AA%D7%99/